Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.


Úvod »KOVOVÉ MODELY AUT» Model: Mercedes Benz typ 260 D


        

Model: Mercedes Benz typ 260 D

Kovový model Mercedes Benz typ 260 D 1936 - 1940

top produkt

skladem

 

Číslo produktu: 09
Měřítko modelů: Měřítko 1:12
Kategorie modelů: Kovové modely aut
EAN kód: 000011
běžná cena 1 780 Kč
naše cena:
1 490 Kč ( Nejsme plátci DPH )

do košíku:
  ks  

Délka modelu: 33cm

Perfektní retro historický kovový model automobilu Mercedes Benz. Tento model je ve velkém měřítku 1:12, takže se stane opravdovou ikonou celé Vaši místnosti. Modely aut značky Mercedes Benz od jaktěživa patří k nejspolehlivějším, nejluxusnějším ale také k nejrychlejším modelům aut jehož značka přináší svým majitelům patřičnou společenskou prestiž. Jedná se o hotový kovový dekorativní model auta bez nutnosti dalšího skládání či lepení dílů.

Model auta s továrním kódem W138 se stal prvním skutečně sériově vyráběným osobním automobilem se vznětovým motorem na světě. Model auta byl představen v únoru 1936 na mezinárodní výstavě v Berlíně. Tehdejší Daimler-Benz AG načasoval premiéru skvěle: automobil v moderním pojetí slavil půlstoletí existence. Carl Benz si svůj benzinový tricykl nechal patentovat 29. ledna 1886 a jak známo, německý výrobce se na tuto událost rád odkazuje i dnes.

Oficiální premiéře předcházel pochopitelně vývoj. Značně se experimentovalo s různými naftovými agregáty v několika osobních typech, až v listopadu 1934 padlo konečné rozhodnutí. Inženýři zvolili upravenou verzi řadového šestiválce, který původně poháněl užitková vozidla. Výsledkem úprav byla čtyřválcová jednotka s vrtáním 90 a zdvihem 100 mm. Dostala označení OM 138 a měla objem 2,6 l, odtud pocházelo označení 260, které tehdy ve Stuttgartu ještě striktně dodržovali. Z původního motoru Mercedes Benz 260 D bylo převzato zapalování směsi, spalovací proces probíhal v předkomůrce. Ostatní hlavní technická řešení také zůstala shodná, a to včetně ventilů a klikového hřídele uloženého v pěti hlavních ložiskách.

V letech 1935-1940 vzniklo celkem 1.967 kusů modelů Mercedes Benz 260 D , poté dostala logicky přednost válečná výroba. Z dnešního pohledu se jedná o zanedbatelný počet, před sedmi desetiletími ale panovala trochu jiná měřítka. Velmi populární taxíky už tehdy prokázaly velmi dobrou životnost, hodně jich jezdilo ještě na začátku padesátých let. Stejný agregát poháněl také dodávky řady L 1100/L 1500, které se vyráběly ve Stuttgartu a Mannheimu.

Vývoj vznětových motorů Mercedes-Benz pro osobní vozy pokračoval i dále. Už v roce 1949 se objevil typ 170 D série W136. Klasický vůz předválečné konstrukce poháněl vznětový čtyřválec OM 636 objemu 1,7 litru. Důležitým milníkem byl pětiválec 240 D 3,0 v řadě W115, který měl premiéru v roce 1974